David J. Collis (Harvard Business School): prelegere despre managementul strategic al firmelor de succes
Autor:
Levente SzÁsz
23 Mai 2022, 13:00 -
23 Mai 2022, 14:30
Locatie: Aula „Victor Jinga”
În data de 23 Mai 2022 (luni), începând de la ora 13:00 va avea loc la sediul FSEGA o prelegere publică ținută de Dr. David J. Collis, profesor la Harvard Business School. În cadrul prelegerii intitulate „Mastering the complete strategy landscape”, invitatul facultății noastre va ține o prezentare despre companii de top la nivel global, precum Tesla, Amazon, meta sau Google (Alphabet), respectiv despre strategia prin care aceste organizații au reușit să domine piețele pe care își desfășoară activitatea. În locul unei abordări clasice, în care aceste companii s-ar fi concentrat asupra atingerii unei performanțe superioare față de competitori, ele au plasat conceptul de „crearea de valoare” în centrul strategiei lor, dezvoltând astfel modele de afaceri absolut noi, neexistente până în acel moment.
Evenimentul este organizat de Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor din cadrul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, în colaborare cu Filiala din Cluj a Asociației Economiștilor Maghiari din România.
Prelegerea se va ține în limba engleză, cu participare fizică, intrarea fiind liberă pentru toți studenții și cadrele didactice ale facultății. Pentru a putea participa la eveniment nu este nevoie de o înregistrare prealabilă, însă toți cei care doresc să afle mai multe informații despre eveniment sunt invitați să completeze formularul de mai jos:
https://forms.gle/hWGFu4m1ebYFgDxe9
Descrierea detaliată a tematicii abordate în cadrul prelegerii:
Classic strategy research addresses the question of “what explains superior firm performance?” While the resulting literature has been extraordinarily insightful, its emphasis on understanding competitive advantage has ignored the focus of most executive attention over the last twenty years. The most successful firms in this century, from Tesla and Amazon, to meta and Alphabet did not struggle to eke out small market share gains from competitors, but rather created enormous value by introducing novel business models that simply did not exist before. Shifting the strategy field to address the question of “how is value created?” highlights the importance of entrepreneurship and new business models and explains the incredible market capitalization of these firms.
Professor Collis will describe “The Complete Strategy Landscape” that covers value creation, capture and realization; how firm strategies align their choice of business model, competitive position and administrative context; and why strategy research needs to move beyond its traditional emphasis on value capture. Throughout the lecture examples and tools will be provided that bring the framework to light and motivate participants to apply the ideas to both research and practice.
inapoi la evenimente
vezi stirile
home