Teme disertație: Leadership în organizații [ro]
Lista de mai jos este orientativă.
În principiu, absolut orice element din curs – leadershipul formal, leadershipul emergent, puterea, tacticile de câștigare a puterii, personalitatea liderului, stitlurile de leadership, femeile ca lideri etc. – poate fi tratat în disertație, cu condiția să facă obiectul unei abordări practice. În mod obișnuit, o asemenea abordare practică se face în cadrul unei organizații; pot exista, însă, și studii care privesc practicile dintr-o țară, ramură, tip de organizație ș.a.m.d., nemaifiind realizate într-o organizație anume.
Subliniez: elementele de mai jos sunt subiecte (teme), nu titluri.
Așadar, câteva exemple:
– Tacticile de obținere a puterii în organizația X.
– Leadershipul specific organizațiilor românești.
– Compararea managerilor români și străini (germani, americani etc.) din perspectiva leadershipului.
– Leadershipul la nivelul femeilor (în general sau în România).
– Stilul de leadership adecvat într-o anumită industrie (într-o anumită activitate).
– Verificarea unei teorii a leadershipului în organizația X.
– Raportul dintre leadership și birocrație în organizația X.
– Contribuția inteligenței emoționale în leadership.
– Relația dintre leadership și cultura organizațională.
– Relația dintre cultura națională și leadership.
– Relația dintre puterea șefului și rezultatele subalternilor în organizația X.
– Delegarea de autoritate în organizația X.
– Relația dintre leadership și motivare în organizația X.
– Relația dintre leadership și comunicare în organizația X.
– Probleme etice în leadershipul din organizația X.
– Descrierea pe baze științifice a personalității/comportamentului unui lider real (conducător militar, șef de stat, creator/manager general al unei companii, antrenor sportiv, luptător pentru drepturile civile, lider religios etc.).
– Leadershipul informal (emergent) în organizația X.
– Leadershipul necesar pentru îndepărtarea unei crize.
De asemenea, se pot propune și subiecte care depășesc limitele materialului predat la curs, dar se referă la leadership sau au legătură cu leadershipul, precum:
– Motivarea angajaților.
– Comunicarea managerială.
– Managementul grupului.
– Inteligența emoțională.
– Managementul stresului.
– Managementul conflictelor.
– Comportamentul uman în organizație.
– Valorile și convingerile angajaților.
– Cultura organizațională.
– Pregătirea profesională a liderilor/managerilor.
– Leadershipul politic.
– Leadershipul în școli/spitale/unități militare/instituții culturale/administrația publică etc.
Adaugat: May 15, 2019, 11:04 pm
|