Întrebări frecvente


1. Cum mă pot înscrie și cât durează acest proces?


2. Trebuie să vin la sediul FSEGA pentru înscriere/confirmare?


3. Ce pot face dacă am greșit unele câmpuri în completarea documentelor de înscriere, le pot corecta?


4. Ce pot face dacă doresc să înlocuiesc anumite documente deja încărcate?


5. Cum știu că mă regăsesc în lista candidaților la FSEGA?/ Cum știu că am finalizat procesul de înscriere online?


6. Cum primesc bonificația pentru admiterea la LICENȚĂ in urma participării la concursul Oeconomicus Napocensis?


7. Cum să îmi stabilesc opțiunile pentru admiterea la LICENȚĂ?


8. Cum să îmi stabilesc opțiunile pentru admiterea la MASTERAT?


9. Cum să îmi cresc șansele de a fi admis/ă la o anumită specializare?


10. Care este diferența dintre IF (Zi) și ID la programele de LICENȚĂ? Această precizare va fi trecută pe diplomă?


11. Care este diferența dintre IF (Zi) și IFR la programele de MASTER? Această precizare va fi trecută pe diplomă?


12. Ce reduceri/scutiri există pentru taxa de admitere?


13. Cum pot plăti taxa de admitere?


14. Dacă am fost admis, dar doresc să particip la redistribuire pentru a ocupa un loc la altă specializare sau la buget (dacă acestea se regăsesc mai sus în lista mea de opțiuni), trebuie să mai confirm locul obținut inițial?


15. Ce să fac dacă mă regăsesc în lista de așteptare?


16. Dacă am confirmat locul după prima distribuire, trebuie să confirm locul și după redistribuire indiferent dacă am glisat sau nu la o altă opțiune/specializare?


17. Dacă sunt student la LICENȚĂ și vreau să mă transfer de la IF la ID, cum procedez? Dar de la ID la IF?


18. Dacă sunt student la MASTERAT și vreau să mă transfer de la IF la IFR, cum procedez? Dar de la IFR la IF?


19. Ce trebuie să fac pentru a încerca să obțin un loc de cazare în căminele universității în primul an de studiu?


20. Mă pot înscrie la un program de MASTERAT dacă nu deţin un certificat de competenţă lingvistică corespunzător?



1. Cum mă pot înscrie și cât durează acest proces?


Înscrierea la admitere se face online, iar pașii care trebuie urmați sunt descriși aici pentru licență și aici pentru masterat.


Întregul demers începe cu crearea contului în platforma de admitere, apoi continuă cu încărcarea documentelor (pe care ar trebui să le ai scanate) și se finalizează prin achitarea taxei de admitere (care se poate face de asemenea online).


Astfel, poți parcurge procesul de înscriere online în 15 minute (“sfertul academic”). Rămâne doar să verifici din când în când în contul personal statusul înscrierii (în urma procesării documentelor de către comisia de admitere).


◄◄◄ Mergi înapoi la lista întrebărilor frecvente


2. Trebuie să vin la sediul FSEGA pentru înscriere/confirmare?


Admiterea se realizează exclusiv online (înscriere și confirmare), urmând ca documentele originale să fie ulterior depuse la secretariatul facultății conform acestui calendar


Candidaţii admiși care NU confirmă locurile atribuite în termenele prevăzute pierd definitiv locurile respective și dreptul de a participa la redistribuire, fiind eliminaţi din procesul de admitere.


Totodată, netransmiterea/nedepunerea pe platformă a documentelor solicitate sau nedepunerea documentelor originale în format fizic în termenele specificate duce la pierderea locului dobândit prin concurs.


◄◄◄ Mergi înapoi la lista întrebărilor frecvente


3. Ce pot face dacă am greșit unele câmpuri în completarea documentelor de înscriere, le pot corecta?


Datele completate cu ocazia înscrierii online pot fi modificate oricând până la preluarea lor de către echipa de admitere, în același mod în care au fost completate inițial.


După preluarea informațiilor de către comisia de admitere, orice modificare a datelor/documentelor va putea avea efect doar dacă vei comunica respectiva modificare comisiei de admitere, în intervalul programului de lucru aferent perioadei de înscriere și perioadei de culegere și înregistrare a observațiilor (VEZI AICI CUM).


În ceea ce privește informațiile legate de opțiunile candidatului, acestea pot fi modificate până în momentul în care ai acționat butonul Trimite dosar.


Modificări ulterioare (și doar până la etapa de culegere și înregistrare a observațiilor) se pot face în cazuri excepționale doar cu acordul comisiei de admitere pe care o poți contacta în intervalul programului de lucru aferent perioadei de înscriere și perioadei de culegere și înregistrare a observațiilor (VEZI AICI CUM).


◄◄◄ Mergi înapoi la lista întrebărilor frecvente


4. Ce pot face dacă doresc să înlocuiesc anumite documente deja încărcate?


În contul creat de tine în platforma de admitere poți înlocui documente deja încărcate (ștergând versiunea veche a documentului și încărcând versiunea noua a acestuia) până în momentul în care ai acționat butonul Trimite dosar.


După preluarea dosarului tău de către comisia de admitere, vei putea înlocui documente doar dacă acestea sunt marcate ca fiind respinse.


◄◄◄ Mergi înapoi la lista întrebărilor frecvente


5. Cum știu că mă regăsesc în lista candidaților la FSEGA?/ Cum știu că am finalizat procesul de înscriere online?


Înscrierea on-line în cadrul procesului de admitere la FSEGA este considerată finalizată cu succes doar dacă în contul tău (pe care l-ai creat în platforma de admitere) sunt afișate informațiile introduse de comisia de admitere, primind astfel Numărul legitimației de concurs.


Poți verifica progresul procesului de înscriere online în contul tău creat în platforma de admitere, prin accesarea butonului Status înscriere dosar.


În situația în care în contul tău este afișat mesajul Dosar respins de comisia de admitere, te rugăm să verifici e-mailul pentru detalii și eventual să contactezi comisia de admitere în intervalul programului de lucru aferent perioadei de înscriere (VEZI AICI CUM).


De regulă, comisia de admitere procesează documentele în aceeași zi în care au fost încărcate sau în ziua următoare, dacă au fost încărcate după programul de înscriere al unei zile, exceptând ultima zi de înscriere când procesarea documentelor se va finaliza, în măsura posibilităților, până la ora 14:00. Dacă în situația puțin probabilă, ținând cont de aceste precizări, constați că se întârzie procesarea documentelor, te rugăm să contactezi comisia de admitere (VEZI AICI CUM).


◄◄◄ Mergi înapoi la lista întrebărilor frecvente


6. Cum primesc bonificația pentru admiterea la LICENȚĂ in urma participării la concursul Oeconomicus Napocensis?


În cadrul procesului de admitere LA LICENȚĂ echipa de admitere verifică participarea la concursul Oeconomicus Napocensis în anii 2022 și 2023 a fiecărui candidat și adaugă bonificația corespunzătoare.


Bonificația reprezintă 10% din nota obținută la concurs, nota minimă pentru acordarea acesteia fiind 5.


Dacă ai participat la concurs de mai multe ori, se va lua în calcul nota cea mai mare.


De asemenea, nota obținută la concursul Oeconomicus Napocensis reprezintă și criteriul pentru departajare în caz de medii egale.


◄◄◄ Mergi înapoi la lista întrebărilor frecvente


7. Cum să îmi stabilesc opțiunile pentru admiterea la LICENȚĂ?


Te rugăm să analizezi cu atenție programele de studii și să le alegi pe acelea care răspund cel mai bine dorințelor/nevoilor tale de formare (vezi aici ).


Ai de ales între regim bugetat sau regim cu taxă, între învățământ cu frecvență sau învățământ la distanță (acesta din urmă disponibil doar în regim cu taxă) și între mai multe linii de studiu (în limba română, germană, maghiară, engleză sau franceză).


Să ai în vedere faptul că documentul incluzând expunerea și reprezentare grafică a unui conținut economic trebuie elaborat în limba de predare a programului/programelor de studiu pentru care optezi. Dacă optezi pentru mai multe linii de studiu trebuie să depui un document în fiecare limbă aferentă.


Recomandare noastră generală este ca fiecare candidat să aleagă mai multe opțiuni în regim bugetat sau cu taxă (se pot alege toate) pentru a crește șansele de a fi admis/ă la una din specializările facultății noastre.


◄◄◄ Mergi înapoi la lista întrebărilor frecvente


8. Cum să îmi stabilesc opțiunile pentru admiterea la MASTERAT?


Te rugăm să analizezi cu atenție programele de studiu/specializările de master oferite de facultate și să le alegi pe acelea care răspund cel mai bine dorințelor/nevoilor tale de formare (vezi aici ).


Ai de ales între regim bugetat sau regim cu taxă, între învățământ cu frecvență sau învățământ cu frecvență redusă (acesta din urmă disponibil doar în regim cu taxă) și între mai multe linii de studiu (în limba română, germană, maghiară sau engleză).


Există în oferta noastră programe de masterate între care poţi glisa dacă susții o probă de admitere comună, în baza unei singure legitimații de concurs și achitând o singură taxă de admitere.


Dacă însă dorești să dai admitere la două programe de studiu/specializări care au probe distincte, ai nevoie de două legitimații de concurs și implicit vei achita în acest caz două taxe de admitere.


◄◄◄ Mergi înapoi la lista întrebărilor frecvente



9. Cum să îmi cresc șansele de a fi admis/ă la o anumită specializare?


Dacă obiectivul tău este să îți maximizezi șansele de a fi admis/ă în regim bugetat și ai câteva programe de studiu/specializări preferate, îți recomandăm să alegi întâi acele specializări în regim bugetat și apoi aceleași specializări în regim cu taxă. Un exemplu de completare ai mai jos.



Dacă obiectivul tău este să îți maximizezi șansele de a fi admis/ă la o anumită specializare X în regim bugetat sau în regim cu taxă, îți recomandăm să alegi opțiunile tale precum în exemplul de mai jos, în funcție de media pe care o ai.



Recomandare noastră generală este ca fiecare candidat să aleagă mai multe opțiuni în regim bugetat sau cu taxă (se pot alege toate) pentru a crește șansele de a fi admis/ă la una din specializările facultății noastre.


◄◄◄ Mergi înapoi la lista întrebărilor frecvente


10. Care este diferența dintre IF (Zi) și ID la programele de LICENȚĂ? Această precizare va fi trecută pe diplomă?


Planul de învățământ este identic la învățământul cu frecvență (IF) și cel la distanță (ID), adică se studiază aceleași discipline.


Pe diploma de licență nu se precizează forma de învățământ absolvită, aceasta fiind menționaă doar pe suplimentul la diplomă, la absolvire.


La învățământul cu frecvență activitățile didactice (cursuri, seminare, laboratoare) se desfășoară de luni până vineri, în vreme ce la învățământul la distanță activitățile didactice se desfășoară în mod intensiv în câteva weekenduri în fiecare semestru.


◄◄◄ Mergi înapoi la lista întrebărilor frecvente


11. Care este diferența dintre IF (Zi) și IFR la programele de MASTER? Această precizare va fi trecută pe diplomă?


Planul de învățământ este identic la învățământul cu frecvență (IF) și cel frecvență redusă (IFR), adică se studiază aceleași discipline.


Pe diploma de master nu se precizează forma de învățământ absolvită, aceasta fiind menționaă doar pe suplimentul la diplomă, la absolvire.


La învățământul cu frecvență activitățile didactice (cursuri, seminare, laboratoare) se desfășoară de luni până vineri, în vreme ce la învățământul cu frecvență redusă activitățile didactice se desfășoară în mod intensiv în câteva weekenduri în fiecare semestru.


◄◄◄ Mergi înapoi la lista întrebărilor frecvente


12. Ce reduceri/scutiri există pentru taxa de admitere?


Taxa de admitere este formată din taxa de înscriere de 200 lei şi taxa de procesare de 100 lei. Taxa de procesare se percepe pentru aspectele organizatorice şi de comunicare, inclusiv pentru preînscriere, taxă care nu este supusă scutirilor, degrevărilor şi nu este returnabilă.

Sunt scutiţi de la plata taxei de înscriere (dar nu și de taxa de procesare) angajaţii şi copiii angajaţilor Universităţii Babeş-Bolyai, ai Bibliotecii Centrale Universitare, Grădinii Botanice şi a restaurantelor şi cafeteriilor Universităţii, precum şi copiii personalului didactic și didactic auxiliar în activitate sau pensionari din instituțiile de învățământ universitar și preuniversitar.

Sunt scutiți atât de taxa de înscriere, cât și de taxa de procesare candidații orfani de ambii părinți și tinerii proveniți din centrele de plasament.


◄◄◄ Mergi înapoi la lista întrebărilor frecvente


13. Cum pot plăti taxa de admitere?


Poți plăti taxa de admitere în mai multe moduri: online prin platforma de admitere, prin ordin de plată (cu excepția Revolut) sau prin Internet Banking.


Recomandăm plata taxei online, prin platforma de admitere, aceasta fiind varianta cea mai simplă și mai sigură. În acest caz, trebuie să selectezi opțiunea Doresc să plătesc rapid și sigur online.


Alternativ, poți alege să plătești prin ordin de plată sau prin Internet Banking, caz în care după plată va trebui să încarci dovada plății în platforma de admitere, selectând opțiunea Am folosit altă metodă de plată. Atașez documentul aferent.


Detaliile de plată necesare în cazul în care dorești să plătești prin ordin de plată sau prin Internet Banking sunt următoarele:

  • Cod fiscal (obligatoriu): 4305849
  • IBAN: RO35TREZ21620F330500XXXX
  • Beneficiar: Universitatea Babes-Bolyai
  • Explicatie: Taxa Adm2023_FSEGA_L (licență) sau Taxa Adm2023_FSEGA_M (master)

În cazul în care ai dreptul la anumite reduceri/scutiri de taxă, trebuie să selectezi opțiunea Beneficiez de o reducere și achit diferența.


◄◄◄ Mergi înapoi la lista întrebărilor frecvente


14. Dacă am fost admis, dar doresc să particip la redistribuire pentru a ocupa un loc la altă specializare sau la buget (dacă acestea se regăsesc mai sus în lista mea de opțiuni), trebuie să mai confirm locul obținut inițial?


Este absolut obligatoriu să confirmi locul obținut inițial, altfel vei fi eliminat din procesul de admitere și vei pierde și locul obținut inițial.


Dacă înainte de redistribuire ai obținut un loc cu taxă, iar după redistribuire obții un loc la buget, ți se va restitui taxa de școlarizare achitată la confirmarea locului inițial.


◄◄◄ Mergi înapoi la lista întrebărilor frecvente


15. Ce să fac dacă mă regăsesc în lista de așteptare?


Dacă ești pe lista candidaților "în așteptare" (adică nu ți-a fost atribuit un loc), pentru a participa la redistribuire în vederea ocupării unui loc rămas disponibil, în contul tău (pe care l-au creat în platforma de admitere) trebuie să selectezi opțiunea Redistribuire.


◄◄◄ Mergi înapoi la lista întrebărilor frecvente


16. Dacă am confirmat locul după prima distribuire, trebuie să confirm locul și după redistribuire indiferent dacă am glisat sau nu la o altă opțiune/specializare?


Dacă în urma redistribuirii nu ai glisat la o altă opțiune nu trebuie să reconfirmi locul obținut inițial.


În schimb, dacă la redistribuire ai glisat la o altă opțiune, trebuie să confirmi noul loc obținut (în contul tău din platforma de admitere), încărcând cu această ocazie un nou contract de studiu aferent specializării la care ai glisat.


În plus, în situația în care ai glisat de la un loc bugetat la un loc cu taxă (la un alt program de studiu situat mai sus în lista ta de opțiuni) trebuie de asemenea să achiți prima rată din taxa de școlarizare.


◄◄◄ Mergi înapoi la lista întrebărilor frecvente


17. Dacă sunt student la LICENȚĂ și vreau să mă transfer de la IF la ID, cum procedez? Dar de la ID la IF?


De la învățământul cu frecvență te poți transfera la învățământul la distanță (ID) și vice-versa pe baza unei cereri (depuse la începutul lunii septembrie înainte de începerea anului 2 sau 3 de studii) în limita capacității de școlarizare și după achitarea unei taxe de transfer. În anul 1 de studii nu sunt permise aceste transferuri.


◄◄◄ Mergi înapoi la lista întrebărilor frecvente


18. Dacă sunt student la MASTERAT și vreau să mă transfer de la IF la IFR, cum procedez? Dar de la IFR la IF?


De la învățământul cu frecvență te poți transfera la învățământul cu frecvență redusă și vice-versa pe baza unei cereri (depuse la începutul lunii septembrie înainte de începerea anului 2 de studii) în limita capacității de școlarizare și după achitarea unei taxe de transfer. În anul 1 de studii nu sunt permise aceste transferuri.


◄◄◄ Mergi înapoi la lista întrebărilor frecvente


19. Ce trebuie să fac pentru a încerca să obțin un loc de cazare în căminele universității în primul an de studiu?


La finalul lunii august / începutul lunii septembrie (2023) trebuie să depui o cerere de cazare on-line pe website-ul facultății, la secțiunea Studenți - Cazare.


UBB - FSEGA oferă studenților un număr limitat de camere cu 2-5 locuri în cămine studențești la tarife care variază între 100 și 220 lei/student/lună.


◄◄◄ Mergi înapoi la lista întrebărilor frecvente


20. Mă pot înscrie la un program de MASTERAT dacă nu deţin un certificat de competenţă lingvistică corespunzător?


Pentru înscrierea la orice program de masterat al FSEGA este obligatoriu să deții un certificat/atestat de competență lingvistică într-o limbă de circulație internațională acceptat de comisia de admitere a FSEGA.


Pentru programele de studii într-o limbă de circulație internațională sunt acceptate exclusiv certificate/atestate în limba de predare a programului respectiv.


Vezi AICI atestatele/certificatele de competență lingvistică acceptate.


Dacă nu deții un astfel de atestat/certificat vei încărca declarația de AICI, completată și semnată, în vederea susținerii unui examen online în acest sens, după înscriere, prin centrul Lingua al FSEGA (înscrierea pentru acest examen se face AICI, cel târziu în 14 iulie 2023, ora 14).


◄◄◄ Mergi înapoi la lista întrebărilor frecvente


Copyright © November, 2024 econ.ubbcluj.ro. All rights reserved. Copyright Notice. Design: Mihai-Vlad Guță. Implementation: Ovidiu Moisescu & Daniel Mican